niedziela, 31 marca 2013

Oczyszczanie ważna sprawa.

Hej dziewczyny! 

Jak już chyba w tytule zauważyłyście dzisiaj post o oczyszczaniu włosów i skóry głowy. Jest to ważna czynność jeśli chodzi o zdrową pielęgnację. Zanieczyszczona skóra głowy jest straszną rzeczą. Wzmożone jest przetłuszczenia włosów, oklap. Pojawić się może łupież, a co najgorsze włosy mogą nawet wypaść! Więc dziewczyny, brać się za oczyszczanie! :)

Zacznę od sposobów domowych :
* peeling skóry głowy :
Do takiego zabiegu będziemy potrzebowały delikatny szampon oraz cukier. Może być trzcinowy, zwykły, jakikolwiek. Można oczywiście użyć też kawy lub soli. Kawa jest o tyle złym pomysłem, że bardzo trudno ją później domyć z włosów a żadna chyba by nie chciała mieć na głowie ziarenek! Brr. Sól? Niby też ziarenka, ale dużo dużo mniejsze i możliwe bardzo, że będą miały problem ze "starciem" obumarłego naskórka. Po drugie sól może podrażnić, więc wybór  należy do Was ale ja zostałabym przy cukrze :) 

jak go stosować? 
Ja osobiście robię tak: Idę do łazienki się kapać. W prysznicu lub na wannie mam przygotowaną szklaneczkę z porcją mojego cukru. Gdy włosy zmoczę, nalewam szampon na dłoń, sypię do niego cukier, rozcieram mój peeling w obu dłoniach i przystępuję do oczyszczania. Uwaga! Musicie być cierpliwe! Bo na pozór może się to wydawać dość łatwe, ale to tylko pozory :) Bardzo trudno dostać się do skóry. Ale próbujcie! Nie zniechęcajcie się, bo na prawdę warto :)

* soda oczyszczona :
Ten zabieg ma na celu oczyścić nasze włosy z pyłów, kurzu, brudu i ogólnego zanieczyszczenia. Działa ona również dobrze na skórę głowy. Ważną rzeczą jest to, żeby nie używać sody zbyt często ponieważ może wysuszyć włosy. Jeśli nie przesadzicie z częstotliwością stosowania nic złego nie powinno się stać :)

Otóż, do tego zabiegu potrzebujemy łyżkę stołową sody oczyszczonej oraz wody lub szamponu. Są dwie metody stosowania. Pierwsza, Rozpuszczamy łyżkę sody w ciepłej, przegotowanej wodzie. Po ostudzeniu stosujemy jako płukankę a na skórę włosy jako wcierkę :) Trzymamy piętnaście minut po czym zmywamy ciepłą, a później letnią wodą. Druga, można sodę rozpuścić w szamponie i później takim specyfikiem umyć włosy. Jeśli chodzi o zmywanie, to nic się ie zmienia. Jest to dość łatwy zabieg, więc żadna nie powinna mieć z nim problemu.

* szampon z SLES.
Jeżeli na codzień myjemy włosy delikatnym szamponem to oczyszczenie raz na tydzień lub dwa tygodnie ( zależy od włosów ) jest wskazane. Ja osobiście stosuję takowy szampon raz w tygodniu. Nie muszę raczej tłumaczyć jak go stosować. Po prostu, jak każdy inny szampon ;) Ja do mojego oczyszczania używam szamponów firmy Barwa, obecnie posiadam Brzozowy.


Mniej domowe sposoby:

* sauna dla włosów (skóry głowy! ale niech im bedzie :) )

Taki zabieg jest wykonywany u fryzjera. Fryzjer myję nam włosy szamponem, nakłada specjalną odżywkę/maskę i wkładam nas pod "wielką tubę". Wygląda to urządzenie jak taka kopuła. Włożone mamy do niej tylko włosy z nałożoną odżywką. W środku wytwarzana jest specjalna para, która ma za zadanie oczyścić naszą skórę głowy, a włosy nawilżyć. Moje zabiegi trwają zazawyczaj 20 minut (chodzę co dwa miesiące) i kosztują 20 zł. 

* maseczki na skórę głowy.
W drogeriach znaleźć można takie maseczki na skórę głowy. W składzie mają zazwyczaj glinkę. Nakłada się ją na zwilżoną skórę głowy i trzyma około 15/20 minut. Nienawidzę nakładania tych preparatów, ponieważ są gęste i trudno się przez to dostać do skóry głowy. Ale działanie jest dosyć dobre. Używałam raz maski z firmy dermaglin, lecz zniechęciłam się ze względu na konsystencję i trudny sposób nakładania. Ale Wy się nie zniechęcajcie! Używajcie :)


Mam nadzieje, że trochę Wam pomogłam. Zapewne te zabiegi są Wam znane, ale jeśli komuś by nie były to zostały przedstawione. Nie są to wszystkie metody oczyszczania włosów i skóry głowy, ale są takimi "najgłówniejszymi" i stwierdziłam, że powinny się tu znaleźć.

I zapomniałabym Wesołych Świąt wszystkim!

Pozdrawiam Was serdecznie, Gorzka Wiśnia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz